پخش تراکت در تهران بعنوان یکی از بهترین و موثرترین شیو های تبلیغات محیطی محسوب میشود، صد البته که قبل از هرگونه اقدامی بایستی اطلاعات جامع و کاملی درباره نحوه و چگونگی پخش تراکت کسب نمائید، مطالعه این مقاله میتواند به خوبی شما در این باره مطلع سازد.
تاریخچه پخش تراکت در تهران
پخش تراکت در تهران با یک تاریخچه جذاب و شنیدنی همراه است که بهتر است درباره آن بدانیم که تاریخ چاپ در ایران به زمان پادشاهان خامنشی و مهرهای سلطنتی میرسد که برای تأیید احکام و فرمانهای حکومتی از آنها استفاده میکردند. و نخستین چاپخانه در ایران به دوران صفویان بازمیگردد که کشیشان ارامنه در جلفای اصفهان با آن تعدادی دعا و ذکرهای مسیحی را چاپ کردند. . پیدایش چاپ تصویری در ایران به زمان محمد شاه بر میگردد.
روزنامهٔ وقایع اتفاقیه به عنوان اولین روزنامهٔ دولتی و دومین روزنامهٔ ایرانی نیز از شماره ۴۷۰ (مورخ پنج شنبه ۲۱ محرم ۱۲۷۷) به بعد، مصور است و در مدت چهار سال ۸۸ شماره آن را مصور چاپ کردهاند. از آن پس، بهرهگیری از چاپ مصور به تدریج در روزنامههای دیگر نیز معمول شد. کم کم با چاپ انبوه کاغذ های سیاه سفید که معمولا مرتبط به برگه های شانس و یا معرفی کافه و فیلم ها سینمایی به نوعی پخش تراکت در تهران استارت خورد.اولین فرد ایرانی که چاپ تصویری را فرا گرفت، آقا میرزا عبدالمطلب نقاش باشی اصفهانی بود.
چاپ در ایران از ۱۳۵۷ به این سو به طور کلی بر اثر چند عامل رو به رشد نهاده است: افزایش عناوین کتاب و نشریه؛ برداشته شدن ممیزی، جز در دورههایی کوتاه؛ گسترش آموزش چاپ؛ انتشار نشری های تخصصی در این زمینه؛ گسترش و تقویت صنف صنعت چاپ و صنف های وابسته؛ ورود تجهیزات و فنون جدید چاپ، به ویژه استفاده از رایانه و دستگاهها و سبک ها و نظام های رایان های که انقلابی در اطلاعات و ارتباطات در سطح جهانی به بار آورده است؛ توسعه دانشگاهها و آموزش عالی؛ افزایش جمعیت و رشد سریع نسل جدید لازم التعلیم و نیاز به چاپ منابع جدید؛ گسترش نهضت سوادآموزی و نظایر اینها در سال ۱۳۷۱ روش چاپ رنگی در مطبوعات به کار گرفته شد. اوایل دهه هفتاد را میتوان دوران اوج و شکوفایی پخش تراکت در تهران نامید،البته که توزیع تراکت در اوایل فقط به چند روش محدود میشد اما به مرور شیو های متنوعی برای پخش تراکت در تهران ابداع شد ، که هر کدام تاثیرات بسزایی در افزایش فروش و توسعه کسب و کارها ایفا میکردند.
شیوهای پخش تراکت در تهران
پخش تراکت در تهران شیو های متنوع و متفاوتی دارد،این روزها بازار داغ رقابت در هر صنف و حوزهای نمایان است. حقیقت این است که در دنیای بی رحم بیزنس، هر وقت ماهی را از آب بگیرید، دیگر تازه نیست؛ چراکه تا درنگ کنید، رقبا از شما پیشی میگیرند و برگ برنده را به دست میآورند. اینجاست که باید گفت تا تنور داغ است، باید نان را بچسبانید. پخش تراکت هم حکم تنور داغ را دارد که هر مؤسسه، سازمان و شرکتی برای معرفی خود ناگزیر به استفاده از آن است. اما شیو های توزیع اوراق تبلیغاتی دقیقاً چیست، چرا مهم است و به چه شکلهایی قابل اجرا است؟
شاید این سوال مطح شود که چرا باید درباره شیوه های پخش تراکت در تهران بدانیم؟
پیش از هر چیز، ارائه تعریفی از چیستی شیو های پخش تراکت در تهران به درک عمیقتر آن کمک میکند. پس بیایید ببینیم چند نوع روش توزیع تراکت داریم ، قبل از معرفی لبد نیست مجددا بدانیم که تبلیغات تراکتی به اقداماتی در هر شکل، اندازه و شیوه گفته میشود که برای آگاهی بخشیدن و معرفی به افراد انجام میشود تا برند، محصول یا خدمات مدنظر، بیش از گذشته به دیگران شناخته شود. توزیع و نصب برگه های تراکت معمولاً پیامی است کوتاه و جذاب که باید قانعکننده باشد و هدف آن جلب توجه مشتریان برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات یک شرکت است.به نظر ضروری میرسد که یک تبلیغ پیش از هر چیز، دو فاکتور طلایی سرعت و کیفیت خدمات را تضمین کند و آن را برای مشتریان و متقاضیان خود به نمایش بگذارد. به عبارت دیگر، چنانچه تبلیغاتی اولین و سریعترین خدمات را ارائه دهد و مهمتر آنکه خوب هم ارائه دهد، موفق خواهد شد تا نظر و اعتماد مشتری را جلب کند.
شیو های مرسوم و متداول پخش تراکت در تهران
و حالا به اختصار به شیوه های مرسوم و متداول پخش تراکت در تهران میپردازیم:
لای درب :
که تراکت لای درب ورودی اصلی قرار داده میشود ، این شیوه بعنوان یکی از شیو های سنتی در پخش بشمار می آید
نصب تکچسب:
اوراق تبلیغاتی با یک عدد چسب که بر بالا تراکت زده میشود بر روی دیوار ها و معابر نصب میشود
نصب دو چسب:
که تراکت ها با دو چسب یک عدد در بالا و یک عدد در پایین آن نصب میشود
نصب چهار چسب:
در این سبک از توزیع اوراق و برگه ها بر روی دیوار بصورت کامل نصب میشود
نصب لوزی:
در این شیوه تراکت ها با توجه به بازار هدف خاصی که کارفرما دارد توزیع و نصب میشود
پخش تجاری:
در مغازه ها و مراکز تجاری انجام میگرد
توزیع اداری:
که مختص به شرکت ها و دفاتر اداری میباشد و تراکت فقط در این محدوده توزیع میشود
نصب با اسپری:
که برای برخی از پوسترها و تراکت های هست که میخواهند ماندگار طولانی تر در محدوده پخش داشته باشند
دست به دست:
که بصورت چهره به چهره با اشخاص و یا افراد خاصی انجام میگرد
زیر برف پاکن:
که تراکت ها زیر برف پاکن خودروها قرار داده میشود
پخش در نمایشگاه های ببین المللی:
در این نوع توزیع که فقط در زمان برگزاری نمایشگاه ها انجام میپذیرد
توزیع ترکیبی:
که ادغامی از چندین چند روش پخش اوراق تبلیغاتی میباشد
نایلکسی:
یک شیوه خاص محسوب میشود و تراکت داخل نایلکس قرار گرفته میشود و در بین سوپر مارکتها تقسیم میشوند
ویژه:
در این سبک از توزیع با توجه به تحقیقات میدان یک شیوه جدید ابداه و اجرا میشود
هدفمند:
با تشخیص بازار بالقوه و همچنین نوع رفتار و برگزیدن بهترین زمان و مکان برای پخش را پخش هدفمند نامید
بانک اطلاعاتی:
در این نوع تبلیغات فقط فقط مبادرت به دریافت کارت ویزیت و یا اطلاعات کسبه اقدام صورت میگرد
چرا باید پخش تراکت در تهران انجام دهیم؟
در زمان پخش تراکت در تهران یکی از اساسی ترین سوالاتی که مطرح میشود اینکه آیا واقعا نیازی به تبلیغات تراکتی هست یا خیر؟بایستی بدانیم که نقش تبلیغات تجاری در کسب و کارتبلیغات تجاری در دو وجه مورد بررسی قرار میگیرند: وجه اول برای مشتریان؛ وجه دوم برای کسبوکار. اگر تبلیغات رضایت و نظر مشتریان را جلب کند، میتوان آن را تبلیغی موفق دانست. برای رسیدن به این مهم، معمولا یک آژانس بازاریابی، چند مورد اساسی را در مورد مشتریان مدنظر قرار میدهد که به سه مورد از اساسیترین آنها اشاره میکنیم:
راحتی
تبلیغات هدفمند فرآیند تصمیمگیری مشتری را آسانتر میکنند، زیرا آنها را با نیازها و راه حل رفع آنها آشنا میکنند.
آگاهی
تبلیغات به مشتریان در مورد محصولات مختلف موجود در بازار و ویژگیهای آنها آموزش میدهند. این دانش به مشتریان کمک میکند تا محصولات مختلف را مقایسه کنند و بهترین محصول را برای خود انتخاب کنند.
کیفیت بهتر
برندها خودشان و ویژگی بارز محصولاتشان را تبلیغ میکنند. این امر کیفیت بهتری را برای مشتریان تضمین میکند؛ زیرا هیچ برندی نمیخواهد پول خود را برای تبلیغات نادرست هدر دهد.
برای کسب و کار
یک تبلیغ موفق بعد از رضایت مشتری، رونق کسب و کار را در پی دارد. در واقع، یک تبلیغ مؤثر و جذاب از طریق عوامل متعددی سبب میشود تا کسبوکار رونق گیرد. این عوامل شامل موارد زیر است:
آگاهی
تبلیغات باعث افزایش آگاهی از برند و محصول در بین افراد بازار هدف میشود.
تصویر برند
تبلیغات هوشمندانه به کسبوکار کمک میکند تا تصویر برند و شخصیت برند مورد نظر، در ذهن مشتریان شکل داده شود.
تمایز محصول
تبلیغات به کسبوکار کمک میکند تا محصول خود را از محصولات رقبا متمایز کند و ویژگیها و مزایای آن را به مخاطبان هدف منتقل کند.
افزایش حسن نیت
تبلیغات، چشمانداز و اهداف آتی برند را تکرار میکند و حسن نیت برند را در بین مشتریانش افزایش میدهد.
تمام موارد ذکر شده را بعنوان دلیل اینکه هر شغل و تجارتی که در شهر تهران در حال فعالیت اقتصادی میباشد، نسبت به پخش تراکت در تهران اقدامات لازم را طراحی و اجرائی کند،کافیست
نقش غیر قابل کتمان تبلیغات تراکتی در افزایش مشتری
این درست است که هدف پخش تراکت در تهران اینکه که مشتری را متقاعد به خرید محصول کنند، اما صرف پخش تراکت نمیتواند کافی باشد و به مقوله بازاریابی و تبلغیات هم اهمیت داد. به دلیل رابطه تنگاتنگی که بازاریابی و تبلیغات دارند، بسیاری از افراد در مشاغل خرد، این دو را یکی میدانند و حتی به جای یکدیگر بکار میبرند، اما در مشاغل کلان و در معنای دقیقتر، باید گفت که تبلیغات زیرمجموعهای از بازاریابی محسوب میشود.اگرچه این دو مفهوم به هم مرتبط هستند، اما هر دو با جنبههای مختلف فرآیند فروش سر و کار دارند. در واقع بازاریابی به سمت تاکتیکها و استراتژیهای زیربنایی درگیر در فروش کالاها و خدمات هدفگذاری شده است؛ در حالیکه تبلیغات بخشی از استراتژی بازاریابی است که یک شرکت برای فروش محصولات و خدمات خود از آن استفاده میکند.جذب مشتری با تبلیغات اثربخش
سازمانها و شرکتها با سه هدف اصلی، از تبلیغات اثربخش برای افزایش جذب مشتریان خود استفاده میکنند. این سه هدف را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:
۱) اطلاعرسانی در مورد نام تجاری
از تبلیغات برای افزایش آگاهی از برند و قرار گرفتن در بازار هدف استفاده میشود. اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه در مورد برند و معرفی محصولات اولین قدم برای دستیابی به اهداف تجاری است.
۲) اعتمادسازی و متقاعد کردن
متقاعدکردن و جلب اعتماد مشتریان برای انجام یک کار خاص، یکی از اهداف برجسته تبلیغات است. این کارها ممکن است شامل خرید یا تست کردن محصولات، معرفی برند، ایجاد نگرش مطلوب نسبت به برند و … باشد.
۳) یادآوری و تقویت پیام برند
به عنوان یکی دیگر از اهداف تبلیغات، میتوان به تقویت پیام برند و اطمینان بخشیدن به مشتریان در مورد اهداف برند اشاره کرد.
البته نمیتوان گفت اهداف یک تبلیغ اثربخش، به این سه مورد خلاصه میشود؛ بلکه، اهداف دیگری را هم دنبال میکند که به نوعی زیرمجموعه این سه هستند و عبارتاند از:
افزایش فروش با نام تجاری
ایجاد تقاضای بیشتر
گسترش پایگاه مشتریان
تغییر نگرش مشتریان
پخش تراکت در تهران که به عنوان یکی از صدها روش تبلیغاتی محسوب میشود ، واقعا در حال حاضر باتوجه به قیمت تمام شده به نسبت یک پیام بازرگانی ۳۰ ثانیهای، که با یک صدای آهنگ جذاب و یا یک شعار زیرکانه واقعا ارزان تر و بصرفه تر میباشد. اما این سادهترین نگاه است. اغراق نیست اگر بگوییم که تبلیغات تراکتی مزیت ها فراوان دیگر نسبت به سایر شیوهای جدید تبلیغاتی دارد ،در دنیای امروز، تبلیغات از هر رسانهای برای رساندن پیام استفاده میکند و این کار را از طریق تلویزیون، موبایل، رادیو، مطبوعات، اینترنت، فروش مستقیم، احتکار، پستها، مسابقات، حمایتهای مالی، پوسترها، لباسها، رویدادها، رنگها، صداها، تصاویر و حتی خود مردم انجام میدهد.پخش تراکت در تهران میتواند نجات بخش کسب کارها نوپائی باشند که سرمایه کلان برای تبلیغات پر زرق برق ندادند.
افزایش چشمگیر مشتری با پخش تراکت در تهران
پخش تراکت در تهران بعنوان یک راهکار طلایی نقش بسزایی در تبلیغ کالا و محصولات و خدمات میتواند ایفا کن. بهعنوان مثال میتوانبا توزیع بروشورها، کاتالوگها، خبرنامهها اشاره کرد. این رویکرد شرکتها را قادر میسازد تا بازار هدفمندتری را نسبت به سایر قالبهای تبلیغات چاپی شناسایی کنند. بهعنوان مثال، شخصی که یک آرایشگاه باز میکند، میتواند با یک بروشور، افتتاحیه خود را از این طریق اعلام کند؛ میتواند این بروشور را برای لیستی از ساکنان واقع در همسایگی این آرایشگاه بفرستند و تخفیفاتی را برای آنها در نظر بگیرد. پخش تراکت درتهران به نسبت تبلیغات تلویزیونی که نوعی تبلیغ پخشی محسوب میشود که در آن شرکتها محصولات یا خدمات خود را از طریق تلویزیون در ۲۰، ۳۰ یا ۶۰ ثانیه تبلیغ میکنند. و با توجه به پرهزینه بودنش، بصرفه تر است چرا برخلاف تبلیغات تلویزیونی که شرکتها باید پولهای کلانی خرج تبلیغ کنند، چراکه . هزینههای پخش تبلیغ تلویزیونی به دلیل عوامل زیرمیتواند متفاوت باشد:
طول تبلیغ
زمان و روز
گستره جغرافیایی
تعداد شبکهها
اگرچه مصرفکنندگان ممکن است که از تماشای تلویزیون صرفنظر کنند، اما مطمئنا و بدون شک از پخش تراکت در تهران نمیتوانند صرف نظر کنند واین روش همچنان بهعنوان یک روش مؤثر برای دستیابی به مخاطبان زیادی عمل میکند.
تبلیغات و تاثیر مناطق مختلف در نحوه انتخاب پخش تراکت در تهران
پخش تراکت در تهران براساس طبقه بندی جغرافیایی به چهار جهت شمال ، جنوب ، غرب و شرق تقسیم بندی میشود. هر کدام از این مناطق با توجه به شرایط اعم از اقتصادی و فرهنگی ، عرفی و محدویت ها موجود شکل و نحوه توزیع و نصب اوراق تبیلغاتی در آنها بسیار متفاوت م متمایز میباشد ، در ادامه با بررسی اجمالی محلات منطق مختلف به این مهم اشاره خواهیم کرد.
پخش تراکت در شمال تهران
پخش تراکت در شمال تهران شامل محلاتی خواهد بود ، که در ذیل بصورت مختصر درباره آنها توضیح خواهیم داد،شمال تهران که با وجود اینکه کمترین میزان جمعیت را در خود جای داده است ولی از نظر اقتصادی بیشترین میزان سرمایه در آنجا تجمع کرده است. محله های این بخش از تهران دارای فرهنگ ، ساختار و شرایط منحصر به فردی هستند بر روی کیفیت زندگی در این محله ها تاثیر بسزایی گذاشته است. محله های شمالی تهران که تعداد آن ها نسبت به غرب به مراتب بیشتر می باشد. برای اینکه اطلاعات تکمیلی تر را درباره پخش و توزیع اوراف تبلیغاتی در این منطقه از تهران بدانیم بطور خلاصه به معرفی محلات معرف منطقه شمال تهران میپردازیم ، اگر تمایل دارید اطلاعات تکمیلی و مفصل تری درباره شرایط و چگونگی در این محدوده از پایتخت کسب نمائید ، تاکیدا توصیه میکنیم که به مطالعه مطلب پخش تراکت در شمال تهران بپردازید، حال به بررسی تجملی منطق شمال تهران برسیم
محله تجریش
تجریش یکی از قدیمی ترین محله های تهران می باشد که اولین بار از آن در سال 455 هجری قمری صحبت شده است. این محله که دارای بافتی سنتی است و مدرن است از مهمترین بخش های تهران به حساب می آید. بازار تجریش که دقیقا در جنب میدان تاسیس شده است از اصلی ترین بازارهای سنتی تهران می باشد. وجود مقبره صالح ابن موسی کاظم که به امام زاده صالح نیز مشهور است به این منطقه حس و حال مذهبی داده و آن را در شمال تهران منحصر به فرد کرده است. تجریش بعنوان یکی از مهمترین مناطقی محسوب میشود که پخش تراکت در تهران مورد توجه قرار میگیرد
محله نیاوران
محله نیاوران یکی دیگر از محلاتی هست که زمان پخش تراکت در تهران مورد توجه قرار میگرد که در منطقه 1 تهران تاسیس شده است یکی دیگر از مناطق قدیمی تهران است که قدمت آن به زمان پادشاهان قاجار باز می گردد که در این مناطق نیزارها را می کاشتند. این محله که دارای خیابان های مشهوری همچون باهنر ، میدان قدس و نیاوران است به عنوان یکی از گران قیمت ترین محله های تهران به حساب می آید که میتواند در زمان انتخاب شیوه صحیح پخش تراکت در شمال تهران مورد توجه قرار بگیرد. بسیاری از تهرانی ها نیاوران را به عنوان سمبل محله های گران قیمت تهران به حساب می آورند.اهمیت اعزام نیروها مجرب و حرفه ای برای محلاتی چون نیاوران موجب میشود کیفیت و بازدهی بیشتر را شاهد باشیم
محله جردن
پخش تراکت در تهران علی الخصوص در شمال پایتخت در محله جردن که یکی از محله های بسیار مشهور منطقه 3 تهران است ، مورد توجه بیزنس های خاص و برندهای معتبری قرار میگرد، این محله که در امتداد بلوار آفریقای سابق یا همان نلسون ماندلای کنونی ساخته شده است. پیش از انقلاب اسلامی شهرداری تهران به افتخار ساموئل مارتین جردن این محله را جردن نامید ولی در سال 1360 این خیابان به آفریقا تغییر نام داد و از آن زمان به صورت رسمی آفریقا و غیر رسمی جردن شناخته می شود. این محله که امروزه به عنوان یک محله اداری شناخته می شود دارای سفارتخانه های متعددی است و از آن به عنوان یکی از سمبل های شهر تهران شناخته می شود.بعنوان یکی از اصلی ترین گزینه های تبلیغات تراکتی بشمار می آید
محله ونک
میدان ونک را می توان به عنوان یکی از شاه راه های تهران که قلب تپنده آن نیز به حساب می آید معرفی کرد. پخش تراکت در تهران و بخصوص در ونک که بدلیل تراکم بالا بخش اداری ، تجاری و مسکونی بعنوان یکی از لوکیشن های جذاب در امر تبلیغات بشمار می آید. این محله که 4 بیمارستان اصلی تهران را نیز در خود جای داده است در نظر سنجی ها به عنوان مشهورترین محله تهران معرفی شده است. در انتهای خیابان ملاصدرای ده ونک قرار دارد که بافت سنتی این محله را هنوز در خود حفظ کرده است.
محله الهیه
این محله که در زمان پهلوی دوم با محدودیت های ساخت همراه بود امروزه در خود برج های بسیار بلندی را جای داده که به عنوان خانه های لوکس و لاکچری شناخته می شود. که همین امر اهمیت و جایگاه این محله از شهر تهران را در زمان پخش و نصب اوراق تراکتی را دو چندان میکند.این منطقه در اواخر حکومت قاجاریه با اسم خورآذین شناخته می شده است که در خود یک کارخانه کبریت سازی را نیز جای داده بود. امروزه وجود مجتمع های تجاری متنوع و سفارت های کشورهای اروپایی این منطقه را خاص کرده است.نصب و همچنین پخش تراکت در تهران در این محدوده بایستی با دقت نظر بیشتر انجام بگیرد.
محله آجودانیه
آجودانیه که پیش از این بیشتر به عنوان محله باغات تهران شناخته می شد امروزه یکی از محله های اعیان نشین تهران است ، که برای خیلی از شرکت های تجاری که تمایل به پخش و نصب برگه های تبلغاتی دارند مورد توجه قرار میگرد، اهمیت این محله که به دلیل خانه های لوکس و خیابان های عریض خوداست. این محله یکی از معدود محله های شمال تهران است که کاربری آن بیشتر مسکونی می باشد! وجود مجتمع تجاری و تفریحی عرش آجودانیه نیز سبب شده بخش تجاری در این منطقه حضور پر رنگ تری به خود بگیرد.
محله قلهک
پخش تراکت در شمال تهران بویژه در قلهک که یکی محله های قدیمی تهران که قدمت آن به زمان حکومت قاجاریه می رسد. این منطقه از آنجایی که در نزدیکی امام زاده صالح قرار داشت از همان زمان آسفالت بود. محققین تاریخی عنوان کرده اند سکنه این محله در زمان قاجاریه 1000 فرد بوده است. امروزه قلهک به عنوان یکی از اصلی ترین محله های مسکونی تهران شناخته می شود که مسجد جامع قلهک به عنوان اصلی ترین بخش آن به حساب می آید.
محله کامرانیه
پخش تراکت در تهران میتواند باعث افزایش چشمگیر در فروش بشود ، محله کامرانیه که بسیاری این محله را به عنوان محله اولین ها می شناسند. منطقه ای که در آن ساختمان های مدرن آهسته آهسته به عنوان بخش اصلی به حساب می آیند و جای خانه ویلای سنتی و قدیمی را می گیرند. وجود برج رولکس ، رما زیدنت و مجتمع چناران این محله را به منطقه ساختمان های منحصر به فرد تبدیل کرده است. که همین امر باعث اهمیت فوق العاده این نقطه از پایتخت در زمان طراحی تبلیغات دانست
محله دروس
دروس هم بعنوان یکی دیگر از محلات پخش تراکت در شمال تهران بشمار می آید،که از آن به عنوان دره روس ها نیز یاد می شود در مجاورت محله قلهک قرار گرفته و از مهم ترین محله های تهران به حساب می آید. این محله که بخشی از منطقه 3 تهران می باشد بیشتر به دلیل خیابان بندی اصولی و بر اساس استانداردهای جهانی شناخته می شود. این منطقه از نظر قدمت ابتدا تصور می شد به زمان قاجاریه باز می گردد ولی اکتشافات باستان شناسی نشان می دهد زندگی در این منطقه به هزاران سال می رسد.در زمانیکه مشاغل و همچنین کمپانی معروفی که بازار بالقوه شان در شمال تهران هستند ، به این محله توجه ویژه تری دارند.
محله لویزان
پخش تراکت در تهران و بویژه در لویزان که یکی از قدیمی ترین دهکده های شمیران که از شمال به ازگل و تپه های شمس آباد منتهی می شود. این منطقه برای اولین بار در زمان حمله اعراب مشهور شد، در آن زمان مملو از باغات بادام بود که همین مسئله نیز سبب شد اعراب اسم این منطقه را لوز که در عربی به معنی بادام می باشد بگذارند. این منطقه به دلیل اینکه در 6 کیلومتری تجریش قرار گرفته است برای بسیاری از تهرانی ها به عنوان یک ییلاق مناسب به حساب می آمد. ساخت و سازهای مدرن در این منطقه از سال 1370 آغاز شد و امروزه به یکی از محلی های مهم در منطقه 4 شناخته می شود.
محله مینی سیتی
یکی دیگر از محلاتی که در شمال تهران ، برای پخش تراکت در تهران مورد توجه قرار میگرد،محله مینی سیتی است ، که می توان به دلیل قرار گرفتن در دامنه های البرز یکی از خوش آب و هوا ترین محله های تهران بشمار بیاید.تبلیغات در این محله که در شرقی ترین بخش منطقه 1 تهران قرار گرفته است از جنوب به ازگل و از شرق به سوهانک منتهی می شود، بادقت خاص تری باید صورت بگیرد لازم به ذکر است که برای مشاغلی که در حوزه اوقات فراغت در حال فعالیت هستند که، اولین شهربازی تهران به نام مینی سیتی در این منطقه تاسیس شد و وجود این سازه سبب شد تهرانی ها این منطقه را با این نام بشناسند.
محله قیطریه
از محله های قدیمی در شمال شهر تهران که امروزه بیشتر به دلیل وجود پارک قیطریه و قرار گرفتن بلوار صبا و وجود مراکز تجاری و رستوارن های مشهور در آن شناخته می شود. این محله به دلیل اینکه نزدیک به بلوار اندرزگو است مکانی مناسب برای ساخت و ساز ساختمان های لوکس به حساب می آید.
محله اقدسیه
این محله امروزه بافت سنتی خاصی دارد و در کنار همین بافت خانه های لوکس و مدرنی نیز دیده می شود.که همین امر موجب شده در زمان ایجاد کمپین های تبلیغاتی دقت و زمان بیشتری برای گزینش شیو های پخش و توزیع تراکت صرف شود
محله زعفرانیه
از جمله محله های گران قیمت تهران که بیشتر کاربری مسکونی دارد و در آن کمتر بخش های اداری و یا تجاری را مشاهده می کنیم. این محله که از شرق به تجریش منتهی می شود که بیشتر به دلیل وجود کاخ سعد آباد و تله کابین توچال در آن شناخته می شود. از معایب این محله قرار گرفتن بر روی گسل شمال تهران و رانش زمین در کنار توچال می باشد.
پخش تراکت در غرب تهران
پخش تراکت در تهران ، بی تردید یکی از موثرترین شیو های تبلیغات محسوب میشود، غرب پایتخت بعنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین لوکیشن های میباشد که در زمان تبلیغات مورد توجه قرار گرفته است. مناطق غرب تهران که دارای محله های مهمی مانند تهران ویلا، چیتگر ، جنت آباد و تهران ویلاد در آن قرار دارند بیاندازیم.پیش از دهه 80 غرب تهران تنها شامل دو منطقه 2 و 5 می شد ولی از آنجایی که این دو منطقه نسبت به تمامی مناطق دیگر بزرگ تر بودند شهرداری تهران تصمیم گرفت غرب تهران را به 4 منطقه 2 ، 5 ، 21 و 22 تقسیم کند. منطقه 22 که از سمت غرب به وردآورد شمالی ختم می شود شامل محله هایی همچون چیتگر شمالی ، دهکده المپیک و شهرک راه آهن می شود و منطقه 21 نیز شامل تهرانسر می شود برای اینکه تبلیغات در غرب تهران را بصورت کاملا مجزا و دقیق موشکافی کنیم پیشنهاد میکنیم که حتما به مطالعه پخش تراکت در غرب همت بگمارید ، در ادامه بصورت خلاصه وار به صورت جزئی نگاهی به آن ها می اندازیم.
شهرک غرب
از مشهورترین و قدیمی ترین محله های غرب تهران که ساخت و ساز در آن به سال 1340 باز می گردد. این محله از آنجایی که در آن سال های غربی ترین بخش تهران به حساب می آمده و توسط غربی ها (اغلب آمریکایی ها و آلمانی ها) ساخته شده است به عنوان شهرک غرب مشهور شده است. این محله که از جنوب به اتوبان همت و شیخ و فضل الله متصل است یکی از اصلی ترین مراکز اداری – تجاری و مسکونی تهران است. میدان صنعت که به قلب اصلی این محله به حساب می آید دارای ایستگاه مترو و مرکز تاکسی رانی می باشد و ساکنین این منطقه را به بخش های دیگر شهر تهران وصل می کند. از مهم ترین بخش های مهم شهرک غرب می توان به دانشگاه آزاد واحد غرب تهران ، مجتمع اداری – تجاری میلاد نور ، مرکز خرید گلستان تهران و مجتمع مهستان اشاره کرد.
سعادت آباد
بدون شک مشهورترین محله غرب تهران سعادت آباد می باشد که طرح ساخت آن از سال 1327 زمانی که سید ضیاءالدین طباطبایی این اراضی را خریداری کرد کلید خورد. این سیاست مدار و بازرگان مشهور ایرانی ابتدا از این منطقه برای کشاورزی و باغداری بهره گرفت ولی بعد از مدتی پرورش خرگوش را در این اراضی آغاز کرد که با استقبال بسیاری از بازرگانان اروپایی روبرو شد. از سال 1368 بود که ساخت و ساز در این منطقه وارد فاز جدیدی شد و در راستای گسترش اراضی تهران سعادت آباد که در نزدیکی شهرک غرب قرار داشت به سرعت شروع به پیشرفت کرد. در طی 10 سال محله سعادت آباد که در گذشته از آن به عنوان سادات آباد نیز یاد می شد از یک محله متروکه به محله مرفه نشین تبدیل شد و امروزه بسیاری آن را قطب مراکز خرید تهران به حساب می آورند. عمده مشهوریت سعادت آباد در تهران به دلیل ساخت و سازهای مدرنی بود که معمارین برجسته ایرانی در آن آغاز کردند ولی موقعیت خاص این محله نیز بر روی محبوبیت آن تاثیر گزار بوده است.
تهران ویلا
یکی دیگر از مناطق مورد توجه برای پخش تراکت در تهران پونک میباشد که،داده های شهرسازی تهران عنوان می کنند که کلید تهران مدرن از منطقه ای به نام تهران ویلا زده شد. . اولین بخش از پروژه عظیم تهران ویلا در آغاز دهه 50 شمسی به بهره برداری رسید و تا به امروز نیز اهالی تهران در آن خانه ها سکونت دارند. مهم ترین بخش های این منطقه شامل پارک تهرانویلا و روزنامه نگاران می باشند. از نظر جغرافیایی نیز این منطقه ما بین دو بزرگراه جلال ال احمد و شیخ فصل الله نوری می باشد و شمال این منطقه را نیز محله گیشا محدود کرده است.
پونک
یکی از منحصر به فردترین مناطق تهران که بخشی از آن در منطقه 2 و بخشی دیگر در منطقه 5 قرار دارد. این منطقه که پیش از این جزئی از باغات تهران به حساب می آمده است و بیشتر به دلیل وجود گیاه پونه این اسم را به خود اختصاص داده است. پونک که از غرب به جنت آباد شمالی و از جنوب به باغ فیض وصل می شود. وجود دانشگاه علوم و تحقیقات ، مجتمع تجاری بوستان، مجتمع تیراژه ، برجهای مسکونی تجاری جامجم همت ، بوستان نهج البلاغه و دیوان عدالت اداری از جمله ساختمان های خاص این منطقه می باشند. پونک یکی از مناطق مشهور تهران می باشد که دارای فرهنگ و ساختار خاص خود می باشد.
صادقیه
مطمئنا پخش تراکت در تهران میتواند برای خیلی از مشاغل بویژه کسبه که در صادقیه در حال فعالیت هستند مفید واقع شود. صادقیه یا آریاشهر که بسیاری آن را امروزه به عنوان یکی از 5 میدان اصلی ترین تهران یاد می کنند. صادقیه یکی از مناطق کلیدی شهر تهران است که در خود خیابان های جناح ، آیت الله کاشانی ، اشرفی اصفهانی و علامه جعفری را در خود جای داد با گذشت زمان منطقه با تهران ویلا ساخت و ساز سرعت بسیار تندی به خود گرفت و زودتر از مناطقی همچون سعادت آباد رشد کرد ولی بعد از مدتی این بافت روند به روز شدن خود را از دست داد و نسبت به دیگر مناطق غرب از نظر فرهنگی و معماری رشد کندتری به خود گرفت. امروزه در میدان صادقیه که در ضلع شرقی آن پاساژ گلدیس قرار دارد به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز غرب تهران به حساب می آید.
شهرک گلستان (شهرک راه آهن)
همانطور که گفته شده پخش تراکت در غرب تهران به محلات مختلفی تقسیم میشود که،شهرک راه آهن یکی از آنهاس،شاید تا اوایل سال 1380 کمتر فردی محله شهرک راه آهن را به عنوان محل سکونت خود انتخاب میکرد ولی امروزه این منطقه به حدی مشهور شده که از آن به عنوان قطب گردشگری تهران یاد می کنند. امروزه به لطف ساخت و سازهای گسترده و گسترش مراکز خرید مانند ایران مال ، بام لند و مرکز خرید رز این منطقه به یکی از مقاصد گردشگری در تهران تبدیل شده است. این محله که نسبت به دیگر بخش های تهران از آب و هوای بهتری برخوردار است دارای دو بیمارستان فوق تخصصی به نام بیمارستان تریتا و آفتاب می باشد که مشهوریت آن را بیش از حد کرده است.
شهرک اکباتان
بی شک اگر شما از تهرانی ها بخواهید 10 محله برجسته شهر خود را معرفی کنند شهرک اکباتان به عنوان یکی از این محله ها خواهد بود. شهرک اکباتان که پیش از انقلاب اسلامی ساخت و ساز آن شروع شد بخشی از پروژه سکونت کارکنان شرکت هواپیمایی هما بود که امروزه به یکی سمبل های شهر تهران تبدیل شده است. این شهرک که بنا به گفته بسیاری اولین خانه سازمانی در ایران می باشد دارای فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود می باشد و بخشی از منطقه 5 تهران به حساب می آید.
محله جنت آباد
جنت آباد بعنوان یک از بهترین لوکیشن های تبیلغات و پخش تراکت در تهران بشمار می آید، این محله که یکی از بخش های سمبلیک غرب تهران که زمین های آن در سال 1323 توسط محمد علی نظام مافی خریداری شد و ساخت و ساز در آن نیز بعد از انقلاب اسلامی سرعت چشمگیری به خود گرفت. این محله که به سه بخش شمالی ، جنوبی و مرکزی تقسیم می شود از شمال به حصارک ، از شرق به پونک و از غرب به شهران ختم می شود. وجود بزرگراه همت ، باکری و باکری دسترسی به آن را برای تمامی ساکنین راحت کرده و آن ها می توانند در هر شرایطی با مناطق مد نظر خود رفت و آمد کنند.
محله شهران
محله ای در غرب جنت آباد که در مجاورت رشته کوه های البرز قرار گرفته و پس از محبوب شدن جنت آباد و غرب تهران رونق بسیاری به خود گرفت. این محله که با فاصله کمی از ده کن قرار دارد از نظر فرهنگی نیز به کن بسیار شبیه می باشد. این محله که قدمت خیلی زیادی ندارد به دلیل دسترسی مستقیم به اتوبان شهید باکری به ساکنین اجازه می دهد تا به راحتی بتوانند رفت و آمد داشته باشند.
دهکده المپیک
از محله های بسیار قدیمی در تهران که آغاز ساخت و ساز در آن به اواخر دهه 40 خورشیدی و پیش از آغاز المپیک آسیایی در آنجا باز می گردد. در این محله که مهندسین ایتالیایی ساخت و ساز آن را بر عهده داشتند یک منطقه مسکونی برای ورزشکاران بود که پس از انقلاب اسلامی به کلی تغییر ماهیت داد. در این منطقه امروزه خانه های ویلایی قرار دارد که وجود پارک جوان مردان زیبایی منحصر به فردی به آن داده است.
ستارخان
پخش تراکت در تهران در محلات مختلفی غربی با شکل و شیوه ها مختلفی صورت میگرد ، که در محله ستارخان با توجه به اینکه ،سازهای متنوع اداری ، تجاری و مسکونی صورت گرفته و از نظر فرهنگی این محله بسیار شبیه به محله گیشا و تهران ویلا می باشد.
بلوار فردوس
منطقه ای که از میدان صادقیه شروع شده و تا اتوبان باکری نیز ادامه دارد. این منطقه که قدمت آن به بیش از 50 سال می رسد به عنوان بورس غذا و رستوران داران نیز به حساب می آید و از نظر امکانات در سطح بسیار بالایی قرار دارد. بسیاری از افراد محله بلوار فردوس را به عنوان یکی از بهترین مناطق غرب تهران به حساب می آورند.
پخش تراکت در شرق تهران
پخش تراکت در تهران در منطقه شرق که بخشی از آن در دامنههای البرز واقع شده است. و به علت وسعت متراژی بالا، ساخت و ساز زیاد بیشتری داشته و متقابلا یکی از پرجمعیت ترین مناطق پایتخت است. از شمال به رشته کوه البرز، از غرب به خیابان لنگری و منطقه پاسداران، از جنوب به خیابان رسالت و مناطق هفت و هشت می رسد.اهمیت تبلیغات در مناطق شرق از آن جهت که حجم جمعیت قابل توجهی در آن سکونت دارند و مراکز مهم تجاری و اداری وهمچنین صنعتی منجر به این شده که جزء اولویت های اصلی برای تبلیغات بشمار بیاید.در ادامه به بررسی اجمالی شرایط فرهنگی و جغرافیایی محلات شرق خواهیم پرداخت، مطمئنا اطلاع مفیدی با مطالعه شرایط هر محله از شرق تهران میتواند ، باعث بالا رفتن بازدهی پخش تراکت در شرق تهران را به ارمغان بیاورد.
تهرانپارس
یکی از پرطرفدارترین مناطق شرقی تهران، محله تهرانپارس است. موقعیت جغرافیایی این محله از این قرار است که، از شمال به بزرگراه بابایی، از جنوب به بزرگراه رسالت و از غرب به بزرگراه باقری منتهی میشود. بافت محلی تهرانپارس ترکیبی از آپارتمانهای نوساز و قدیمی است. دسترسی به این منطقه هم با وسایل نقلیه عمومی و هم با وسایل نقلیه شخصی بسیار آسان است. این منطقه به دو قسمت تهرانپارس غربی و تهرانپارس شرقی تقسیم می شود که تهرانپارس شرقی در منطقه 4 قرار گرفته است.از خیابان های مهم و اصلی محله تهرانپارس میتوان به موارد زیر اشاره کرد: خیابان شهید خوشوقت، خیابان شهید حسینی، خیابان شهید قانع (پروین)، خیابان شهید بابا یوسفی، خیابان شهید ستانی، خیابان شهید امیری طائمه، خیابان شهید رمضانی
این خیابانها و خیابانهای منتهی به آن بر اساس اصول شهرسازی ساخته شدهاند و در میان آنها میتوان بهترین منطقه تهرانپارس را برای زندگی پیدا کرد.
حکیمیه
این محله یکی از شرقی ترین مناطق تهران با آب و هوای بسیار مساعد است. امنیت این منطقه نسبتا بالاست و امکانات رفاهی و تجاری بسیار خوبی در آن وجود دارد. خیابانهای مهم حکیمیه عبارتند از: خیابان احسان، خیابان چمن آرا، خیابان ارکیده، خیابان فرهنگ، خیابان پگاه، خیابان پیام.
نارمک
این محله در شرق تهران، به خوش مسیر بودن و خوش آب و هوا بودن معروف است. از طرفی به دلیل اینکه در محله نارمک میدانهای زیادی وجود دارد به محله صد میدان نیز نامیده میشود. یکی از ویژگیهای مثبت این منطقه پس از دسترسی بسیار خوب به شهر، وجود فضای سبز گسترده است.بافت این محله نسبتاً قدیمی است، محله نارمک از شرق با بزرگراه باقری، از غرب به بزرگراه امام علی(ع)، از شمال به بزرگراه تهران – کرج و از جنوب به تهران نو، نیروهوایی و نظام آباد محدود میشود.
شمیران نو
پخش تراکت در تهران در محلات شرقی آن از اهمیت ویژه برخوردار است ، بخصوص محله شمیران نو که یکی از محلههای قدیمی شمال شرق تهران است که از شمال به جنگل لویزان، از جنوب به خیابان شهید صبوری، از غرب به دیوار نیروی دریایی و از شرق به نارمک شمالی و خیابان هنگام محدود میشود. نزدیکی این منطقه به پارک جنگلی لویزان، سبب شده این منطقه آب و هوای بسیار دلپذیری داشته باشد. در تاریخ این محله نیز آورده شده که خیابانهای این مکان در گذشته، محل تفریح افراد ثروتمند بوده است.
قنات کوثر
این محله از شمال به بزرگراه بابایی، از جنوب به بزرگراه زین الدین، از غرب به پارک لویزان و شهرک گلستان و از شرق به بزرگراه باقری محدود میشود. در گذشته قنات های زیادی در این منطقه وجود داشت که زمینهای اطراف را آبیاری می کردند، اکنون آثاری از این قنات وجود ندارد به علت اینکه از اواخر دهه 50 ساخت و ساز در این محله آغاز شد. قنات کوثر دارای بافتی جدید با خیابانهای منظم است. قسمتهای شمالی این منطقه را شهرک امید مینامند. این منطقه در گذشته وسعت بیشتری داشت تا اینکه با احداث اتوبان باقری بخشی از شرق آن جدا شد.
مجیدیه
این محله به وسیله بزرگراه رسالت به دو قسمت مجیدیه شمالی و مجیدیه جنوبی تقسیم میشود. نکته مهم در این محله تفاوت منطقه است به گونه ای که مجیدیه شمالی بخشی از منطقه 4 و مجیدیه جنوبی بخشی از منطقه 8 شهرداری تهران است. منطقه مجیدیه از شمال با بزرگراه شهید زین الدین و از جنوب با مسیل باختر همسایه است و همسایه شرقی مجیدیه خیابان کرمان و همسایه غربی آن بزرگراه صیاد شیرازی است.
در مورد سطح دسترسیهای مجیدیه باید بگوییم نمره خوبی از آمار به دست آورده و همین امر آن را به یکی از پرجمعیت ترین مناطق تهران تبدیل کرده است.
تهرانپارس
موقعیت جغرافیایی تهرانپارس شرقی و غربی بدین شکل است که؛ هر دو، از شمال به بزرگراه زین الدین (امتداد شرقی همت) و از جنوب به خیابان دماوند منتهی میشوند. اما تهرانپارس شرقی از شرق به خیابان سلطانی و محله اتحاد و از غرب به بلوار شاهد متصل است. از طرفی تهرانپارس غربی از غرب به بزرگراه باقری و از شرق به خیابان شاهد ختم میشود. بلوار شاهد مرز مشترک این دو محله است.از نظر مختصاتی تهرانپارس غربی از تهرانپارس شرقی بزرگتر است، از همین رو افراد بیشتری در تهرانپارس غربی هستند و ترافیک و تردد بیشتری را شاهد هستیم. اگر اولویت شما دسترسی به مرکز شهر، امکانات بیشتر و حتی نزدیکی به ایستگاههای مترو بیشتر است تهرانپارس غربی برای سکونت شما مناسب است. بافت شهری این محله ها نیز شبیه به هم است و با هم تفاوتی ندارد. اغلب ملک کلنگی و قدیمی بیشتر از ملک نوساز و برج و آپارتمان به چشم میخورد.پخش تراکت در تهران بویژه محله تهرانپارس میتواند علاوه بر افزایش چشمگیر مشتری، باعث رونق کسب کار مشاغلی که در سایر محلات تهران هم هستند بشود.
تسلیحات
منطقه تسلیحات در شرق شهر تهران و در منطقه 8 تهران واقع شده است. این محله از شرق به خیابانهای گلشن دوست و غیاثی پور، از جنوب به خیابان داوودی و از غرب به خیابان مدنی محدود میشود.. این محله از نظر امکانات تفریحی، مراکز ورزشی، تجاری، آموزشی و درمانی در شرایط مناسبی برخوردار است.
تهران نو
به علت دسترسیهای بسیار خوب این محله میتوانیم تهران نو یا خیابان دماوند را یکی از خوش مسیر ترین محله های تهران بنامیم. دسترسی های عمومی این محله؛ اتوبوس تندرو تهرانپارس، میدان آزادی، علم و صنعت و خاوران است و همچنین ایستگاه مترو شهید کلاهدوز است که در جنوب میدان لوزی تهران نو واقع شده است. علاوه بر این بزرگراه یاسینی در شرق تهران جدید قرار دارد و دسترسی خوبی به شرق تهران داده است.
محله تهران نو از شمال با نارمک، تهرانپارس و خیابان دماوند هم جوار است، از شرق به منطقه کوی زینبیه تهران میرسد، از جنوب به دوشان تپه و خیابان پیروزی و از غرب به محله های نیرو هوایی و پل تهران نو متصل است.
نیرو هوایی
پخش تراکت در تهران ، بویژه در محله نیرو هوایی که یکی ازمعروفترین و پرطرفدارترین مناطق منطقه 13 تهران است. نتایج زود بازدهی را برای شغل و حرفه شما به ارمغان خواهد آورد. این منطقه از شمال به پادگان نیروی هوایی ارتش، از جنوب به خیابان پیروزی، از شرق به خیابان 30 متری و از غرب به خیابان 21 متری دهقان منتهی میشود..نیروی هوایی دارای هشت خیابان به نام های اول تا هشتم است که خیابان های پنج و شش بسیار معروف هستند. کوچه های پهن این محله باعث میشود در اوج شلوغی، ترافیک روان باشد.
پیروزی
منطقه پیروزی تهران یا فرح آباد سابق یکی از محلههای پرطرفدار و محبوب شرق تهران است که متقاضیان زیادی برای سکونت دارد. در سالهای اخیر این منطقه رشد چشمگیری داشته است به طوری که ساختمانهای مجلل زیادی در آن ساخته شده است. بافت این محله ترکیبی از خانههای قدیمی و سنتی، در کنار آپارتمانهای لوکس و نوساز است.
خیابان های معروف محله پیروزی عبارتند از: پرستار، نیروی هوایی، نبرد، صد دستگاه، چهارصد دستگاه، ابوذر، سلیمانیه و شکوفه.
از نظر مراکز تفریحی، پارک ها و فضای سبز نیز محله ای زیبا و خوش آب و هوا شناخته شده است.
پرستار
این محله نیز در منطقه 14 تهران واقع شده است و از شمال به خیابان پیروزی، مسیل براری و خیابان یکم و سوم و پنجم و ششم نیرو هوایی، از شرق به بزرگراه بسیج، از جنوب به بلوار ابوذر، خیابان محلاتی، خیابان کریمشاهیان، خیابان حیدری و خیابان نبرد و از غرب به خیابانهای برادران افراسیابی و پیروزی محدود میشود. محله پرستار با محلههای نیروی هوایی، کوی زینبیه، حافظیه، پیروزی، صد دستگاه، نبی اکرم و دهقان همسایه است.
پخش تراکت در جنوب تهران
پخش تراکت در تهران ، در محلاتی جنوبی که شامل محلاتی همچون نازی آباد ، شهر ری و منیریه می شود، بعنوان یک راهکار موثر در افزایش مشتری تلقی میشود در ادامه به بررسی و تحلیل شرایط این محلات خواهیم پرداخت.
نازی آباد
نازی آباد یکی از قدیمیترین و مهم ترین محله های جنوب تهران می باشد که بسیاری از آن به عنوان عروس جنوب تهران یاد می کنند و لقب جردن جنوبی را به آن داده اند. بسیاری تصور میکنند دلیل نامگذاری این محله به دلیل ساخت و ساز هایی می باشد که در زمان رضاشاه آلمانیها انجام داده اند ولی این محله بیشتر به دلیل اینکه نازخاتون یکی از سوگلی های ناصرالدین شاه مالک آن بوده نامگذاری شده و تا سال ۱۳۳۰ این محله “ناز آباد” خوانده می شده است. در این محله وسیع بیش از ۷۰ میدان وجود دارد که مهمترین میدان این منطقه بازار دوم می باشد که به خیابان اکبر مشهدی (پارس قدیمی) و ته خط متصل می باشد. در راستای خیابان نازی آباد مغازه های متعددی ساخته شده و آن را به بورس خرید لباس تبدیل کرده است. بسیاری این محله را به عنوان اصلی ترین بخش جنوب تهران به حساب می آورند.
شهر ری
یکی از قدیمی ترین مناطقی که تا به امروز در دنیا کشف شده است شهر ری می باشد که بنا به اطلاعات باستان شناسان قدمت آن به ۸ هزار سال پیش از میلاد می رسد. این محله که پیش از آن به عنوان راگا ، رغه، ارشکیه، رام اردشیر، راکس ، راگ، امالبلاد، ری شهر، شیخ البلاد و محمدیه شناخته می شده است امروزه جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر دارد و در حکومت زیاریان و سلجوقیان نیز پایتخت ایران انتخاب شده است. در کتاب مقدس زرتشتیان اوستا عنوان شده است که ری سیزدهمین شهر ساخته شده در دنیا می باشد که در آن زمان بزرگترین شهر شناخته شده دنیا بوده است. امروزه این ممحله شامل منطقه ۲۰ تهران شده و از نظر بافت اجتماعی ، یک بافت مذهبی و سنتی را در خود جای داده است.
مولوی
یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین مراکز تهران که امروزه به عنوان محله اصلی فروش پارچه و پرده شناخته می شود و پس از شاعر بزرگ ایرانی نامگذاری شده است. این محله تهران که قدمتش به سال ۱۲۴۶ میرسد حد فاصله میدان رازی و میدان قیام قرار گرفته و با وجود تمامی تحولات دویست سال اخیر به عنوان یکی از مهمترین خیابان ها و محله های تهران معرفی شده است. با وجود اینکه ناصرالدین شاه این خیابان را تاسیس نمود ولی اقدامات رضاشاه بود که آن را به شرایط کنونی رساند.
یاخچی آباد
پخش تراکت در تهران ، بویژه در محله ،یاخچی آباد که یکی از محله های مشهور منطقه ۱۶ تهران می باشد امروزه بیشتر به دلیل مدرن سازی سریع که در آن آغاز شده است، میتوان با توجه به حجم جمعیت قابل توجهی که دارد بعنوان یک لوکیشن عالی محسوب شود.
این محله که در جنوب نازی آباد قرار گرفته از شمال به خیابان تولایی و از جنوب به بزرگراه آزادگان ختم می شود و بسیاری از افرادی که در آن زندگی می کنند آذری زبانانی هستند که از شهرهای شمال غربی کشور مهاجرت کرده و در آنجا سکونت گزیده اند. یاخچی در زبان آذری به معنی خوب و یا زیبا می باشد که به فضاهای سبز پیشین قرار گرفته در این منطقه اشاره دارد. از طرفی بسیاری از افراد عنوان میکنند اسم اصلی این منطقه یاغچیآباد می باشد به معنی منطقه ای که تحت تأثیر کارخانه روغن سازی نام گذاری شده است.
سیزده آبان
یکی از محله های جنوبی تهران که در منطقه 20 قرار گرفته و از سال 1342 تاسیس شده ولی پیش از این بیشتر به عنوان نهم آبان شناخته می شده است. علت نام گذاری این محله به عنوان 9 آبان تولد فرزند محمد رضا پهلوی بوده ولی این محله پس از روز دانشجو نامگذاری شده است. بسیاری از افراد این محله را به عنوان اولین بخشی از تهران قلمداد می کنند که قابلیت استفاده از گاز طبیعی را برای ساکنین فراهم آورد.
کیان شهر
از محله های منطقه 15 تهران که در کنار اتوبان آزادگان قرار گرفته که پیش از انقلاب اسلامی بیشتر به عنوان یک محله آلونک نشین شناخته می شده و آغاز ساخت و ساز در آن به سال 1360 باز می گردد که اهالی این محله در راستای گسترش شهرنشینی تهران با دریافت وام و مجوزهای لازم شروع به ساخت و سازهای گسترده کردند و امروزه این محله به عنوان یکی از اصلی ترین محله های جنوب تهران شناخته می شود.
آذری
پخش تراکت در تهران ، در محلات جنوبی میتواند باعث افزایش مشتریان بشود ، محله آدری که از محله های منطقه ۱۷ تهران که پیرامون یکی از امامزاده های مشهور تهران ایجاد شده و قدمتی بیش از ۵۰ سال را دارد. از این جمله محلات هست که پخش تراکت در جنوب تهران مقرون به صرفه میسازد. . امروز سه راه آذری نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده و تهرانی ها آن را به عنوان یکی از مراکز خرید در جنوب شهر می شناسند که قیمت های بسیار خوبی را برای خریداران ارائه می دهد.
خزانه
از مهم ترین محله های تهران که در شرق نازی آباد قرار گرفته و به عنوان یکی از مناطقی قلمداد میشود که سرعت پیشرفت آن بسیار بیشتر از دیگر محله ها بوده است. بر اساس داده های شهرسازی تا سال ۱۳۴۶ این منطقه بخشی از تهران نبوده و بیشتر به عنوان اراضی کشاورزی و بخشی از روستای علی آباد شناخته می شده است. این منطقه که در کنار کارخانه چیت سازی و روغن نباتی قو ساخته شده است برای اسکان کارگران و کارمندان این دو کارخانه راه اندازی شد ولی امروزه کاربرد شهرنشینی متفاوتی را در بر دارد. این منطقه در کنار دو اتوبان رجایی و بعثت قرار گرفته و فرایند ساخت آن از سال 1347 آغاز شده است. امروزه این محله به دلیل بافت سنتی و ساختار مذهبی آن شناخته می شود و در مراسم دینی و به عنوان یکی از مراکز اصلی تلقی می شود.
جوادیه
جواد فرد دانش را کمتر کسی در تهران می شناسد ولی این فرد در سال ۱۳۱۰ اراضی ای که در اختیار خود داشت را به محله مسکونی تبدیل کرد و کمک کرد بسیاری از تهرانیهایی که صاحب خانه نبودن با هزینه های بسیار پایین اسکان داده شوند. این محله امروزه به عنوان جوادیه شناخته می شود و یکی از مشهورترین محله های تهران می باشد و ریشه های سنتی تهران هنوز در آن مشاهده میشود.
جوادیه بر اساس مساحت بیشترین تراکم جمعیت را دارد و ورزشکاران متعددی از جمله فوتبالیست ها و کشتی گیران از این منطقه مسیر شهرت خود را آغاز کرده اند. جوادیه از سمت جنوب به بزرگراه تندگویان ، سمت غرب به بزرگراه نواب و شمال به محله راه آهن محدود می شود. وجود بوستان ولایت ، فرهنگسرای بهمن و بیمارستان بهارلو در کنار این محله سبب شده از نظر امکانات نسبت به دیگر محله های جنوب شهر وضعیت بهتری داشته و این محله را از شرایط جزیره ای خود خارج کند. مهمترین خیابان محله جوادیه ۲۰ متری می باشد که در مراسمات مذهبی شور و حال خاصی را به خود میگیرد.
فلاح
یکی از محله های قدیم تهران که سالها پیش همانند سه راه آذری به عنوان باغات و بخش کشاورزی در جنوب تهران شناخته می شد ولی امروزه با تغییر نام به ابوذر سالها است کاربرد مسکونی دارد و یکی از مناطق بسیار مذهبی تهران قلمداد می شود. دلیل نامگذاری این محله به عنوان فلاح تحت تاثیر موسس این منطقه یعنی آقای داوود فلاح بوده که این داستان به دهه ۳۰ هجری شمسی باز می گردد. برخلاف باور بسیاری از تهرانیها محله فلاح در منطقه ۱۷ قرار گرفته و بخشی از منطقه ۱۶ نمی باشد!
شهرک ولیعصر
شهرک ولیعصر به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین محله های تهران یاد می شود در منطقه ۱۸ تهران تاسیس شده و آن را شهرک یافت آباد نیز معرفی می کنند. دلیل شهرت این محله وجود بوستان ها و اماکن ورزشی می باشد که سبب شده در جنوب شهر به عنوان مرکز تفریحی برخی از افراد به حساب بیاید. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید بعد از ساعت ۱۲ به بیرون رفته و تهران گردی کنید شهرک ولی عصر برای شما این امکان را فراهم آورده تا بتوانید غذا های فست فود ۲۴ ساعته را تجربه کنید.
شاپور
از مناطق سنتی تهران که بازارچه شاپور و آب میوه فروشی های آن بسیار مشهور می شود. این منطقه که در زمان پهلوی به دلیل پسر شاه نامگذاری شده است پس از انقلاب اسلامی به وحدت اسلامی تغییر نام داد. در این خیابان شما اداره مرکزی آگاهی و مرکز پوست رازی را مشاهده می کنید. دسترسی به این خیابان بسیار ساده می باشد و شما می توانید از طریق اتوبوس و تاکسی ها به این منطقه دسترسی داشته باشید.
افسریه
پخش تراکت در تهران ، در محلات جنوبی بلاخص افسریه میتواند باعث افزایش و راندمان بالا اقتصادی بشود، محله افسریه از قدیمی ترین و اصلی ترین محله های جنوب تهران می باشد که از غرب به بزرگراه بسیج و از جنوب به شهرک والفجر ختم می شود این منطقه که بیشتر برای نظامی ها طراحی شده است امروزه تغییر بافت داده و یکی از محله های سنتی و رو به رشد جنوب تهران می باشد. بسیاری از ساختمان های افسریه خانه های ویلایی با قطعات ۱۲۰ متری می باشد که امروزه به دلیل شهرسازی مدرن تغییر ساختار داده و آپارتمان های جدید جای این خانه های ویلایی را گرفته است.
بهترین زمان برای پخش تراکت در تهران
برای اطلاع از بهترین زمان برای پخش تراکت در تهران فرق نمیکند که شما چه نوع محصولات یا خدماتی را قصد دارید تبلیغ کنید؛ نکته اصلی این است که تبلیغات شما باید در زمان مناسب برگزار شود. بنابراین قبل از چیدن استراتژی تبلیغات، باید بهترین زمان برای تبلیغات را بدانید. اگر در هر طیفی برای رسانههای اجتماعی محتوا ایجاد میکنید ، باید بدانید که چالش اصلی پیش روی شما رقیبان و شلوغ. به طوری که از بین چندین چند تراکت باید خود را در چشمان مخاطبان جلوه دهید. با توجه به این که الگوریتمهای زیبایی تبلیغات که مدام در حال به روز شدن هستند، بازاریابهای رسانههای نیز متناسب با آن باید به طور مداوم تاکتیکهای خود را در ایجاد محتوای جذاب در متن تراکت و باکیفیت بالا برده و شانس جذب مخاطب را توسط آن بیشتر کنند. حال یک موضوع بسیار مهم را باید مدنظر قرار داد و آن هم این است که باید بدانیم بهترین زمان برای پخش تراکت در تهران چه وقتی است ؟ در غیر این صورت هیچگاه موفق به جلب توجه مخاطبان نخواهیم بود.
بهترین زمان برای تبلیغات زمانی است که کاربران بالقوه شما در مکان پخش حضور دارند . کارشناسان حوزه تبلیغات معتقدند که اگر کاربران در لوکیشن پخش حضور نداشته باشند قدرت تصمیمگیری آنها به مراتب کم شده و نمیتوانند برای خرید یا عدم خرید محصول تبلیغاتی شما تصمیم بگیرند. استدلالی که در این جا مطرح است این است که هنگامی که کاربران در وضعیت مناسبی از لحاظ روحی نباشند هیچ تمرکزی بر روی آگهیها ندارند. حتی در مواقعی ممکن است که آگهیهای مکرر ذهن آنها را خسته و موجب عصبانیت آنها شود. حتی در مواقعی باید به جیب افراد نیز نگاه کرد. قطعاً بسیاری از افراد ممکن است تمامی برگههای دستهچک خود را مصرف کرده باشند و حتی با دیدن یک آگهی وسوسهانگیز تمایلی به خرید از خود نشان ندهند.
پس با ما همراه باشید تا در ادامه بهترین زمان پخش تراکت در تهران به شما اعلام کنیم. دهه اول هر ماه (ترجیحاً چند روز اول ) احتمالاً تعداد کمی از بازاریابان به این نکته اهمیت دهند. شاید برای شما نیز عجیب به نظر برسد در صورتی که در اواسط یا دهه آخر ماه اقدام به تبلیغات کنید، ممکن است خیلی از افراد هنوز حقوق خود را دریافت نکرده باشند. به یاد داشته باشید که شما برای تبلیغات مؤثر خود هزینه کردهاید، بنابراین باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. بنابراین، بهترین زمان برای تبلیغات دهه اول هر ماه است که کارمندان و حقوق بگیران دستمرد خود را دریافت نموده و اکنون بابت این مسئله بسیار خوشحال هستند. تبلیغ برم یا زوده؟ انتخاب فصل مناسب برای تبلیغ متناسب با محصول تبلیغاتی قطعاً تابستان زمان مناسب برای انجام تبلیغات کاپشن و ژاکت نیست. این را حتی یک کودک دبستانی هم میداند. اما، متأسفانه بارها دیده شده است که خیلی از افراد به این نکته بارز توجهی نکرده و اقدام به تبلیغات در زمان نامناسب کردهاند. شاید عجیب به نظر برسد اما برای تبلیغات ایزوگام باید تابستان را انتخاب کرد. بسیاری از افراد ممکن است با خود بگویند مگر هنوز باران باریده است. خیر! اما اگر باران ببارد آنگاه دیگر نمیتوان سقف خانه را ایزوگام کرد! پس برای داشتن تبلیغات مؤثر توجه به فصل سال نیز اهمیت دارد. در یک تعطیلی یا مناسبت خاص یلدایتان مبارک
ممکن است با خود بگویید که یلدا تنها یک شب است و چه لزومی دارد برای این یک شب کلی هزینه برای تبلیغات صرف کنم. اما، باید گفت که سخت در اشتباهید. بسیاری از مشاغل از همان ابتدای سال استراتژیهای تبلیغاتی خود را برای چند روز مانده به شب یلدا یا یک مناسبت خاص دیگر نظیر ولنتاین یا روز مادر تعیین میکنند. پس اگر هنوز درک نکردهاید که بهترین زمان برای تبلیغات چه زمانی است باید گفت که یکی از آنها مناسبتها و ایام خاص هستند. درست پیش از فصل اوج خرید یادتان هست که در بالا گفتیم کاپشنها را در تابستان تبلیغ نکنید؟ حالا خیلی هم نمیخواهد که سخت بگیرید. اگر ۱ ماه مانده به پاییز هم این کار را کردید ضرر نخواهید کرد. د. اما دیگر در اواسط زمستان نباید تبلیغ زیادی از لباسهای گرم کنید. در عوض، تبلیغات لباسهای بهاره و عیدانه را کم کم آغاز کنید. این روش یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است. محتوای تبلیغات هم مهمه! وقتی رقبای شما محصولی برای رقابت ندارند رقبای شما دستانشان خالی است و به دلایلی محصولی برای رقابت با شما ندارند؛ میتواند بهترین زمان برای تبلیغات باشد. زمانی که رقیبان شما یک اشتباه احمقانه مرتکب میشوند هنگامی که رقیبان شما با گران کردن محصولات یا تغییراتی که در ارائه خدماتشان انجام میدهند، زمان مناسب برای انجام تبلیغات شما است.
توزیع برگه های تراکت در تهران روش منسوخ شده ای هست؟
پخش تراکت در تهران موافقان و مخالفانی را هم دارد، برخی از صاحبان نظر در حوزه تبلیغات معتقد هستند که با توجه به روشهای تبلیغاتی جدیدی که در حال حاضر مورد استفاده میشود از ریمارکتینگ گرفته تا تبلیغات محاورهای. و از آنجایی که برندهای بزرگ مانند اپل، متا (فیسبوک)، مایکروسافت، نایکی، پپسی و بسیاری برند دیگر از تبلیغات استفاده میکنند، شما نیز باید برای جذب مشتریان بیشتر از این شیوهها بهره مند شوید.
روش تبلیغاتی جدید نامبرده از پخش تراکت در تهران که قطعا در توسعه کسب و کار شما موثر هستند . قبل از هر چیز شاه کلید تبلیغات را با شما در میان می گذاریم! موثر ترین تبلیغات، تبلیغی است که مشتریان به دنبال آن می گردند. نه تبلیغی که با نقض حقوق دیگران (به طور مثال صورت اجبار عضویت در گروه های تلگرامی ، پیامک های تبلیغاتی آزاردهند، پاپ آپ های دیوانه کننده! و.. تمامی مواردی که مشتری شما به دنبال آن نیست.) به سمع و نظر مشتریان بالقوه شما می رسد.تبلیغات بصورت پخش تراکت در تهران بصورت رایگان و بدون هیچگونه مزاحمتی دردسترس همگان میباشد، فلذا در به بخش مهمی از دنیای کسب و کار اینکه شیوه تبلیغاتی چقدر مقرون و ارزان باشد مهم و حیاتی است. اگر شما یک محصول خوب و یا یک سرویس مفید برای ارائه دارید، باید هنر فروش آن را هم داشته باشید. در حالی که برخی از سازمان ها ممکن است
یک مکتب جدید تبلیغ کنندگان وجود دارد که ایدههایی را تجربه میکنند که واقعا مدرن و نوآورانه هستند به ایده های عصر فوری، سریع، هوشمندانه و خارج از کادر سلام کنید! اگر شما هنوز هم از تبلیغات روزنامه، تبلیغات تلویزیونی و یا تبلیغات رادیویی فکر می کنید، پس قطعا به آپدیت شدن نیاز دارید! پس بیایید شروع کنیم.!انواع مختلفی از تکنیکهای تبلیغاتی وجود دارد که برای ترویج محصولات و خدمات در دسترس هستند. با این حال، برخی از جدیدترین و داغترین روند تبلیغاتی هستند که محبوبیت بیشتری کسب می کنند. مردم در حال حاضر به دنبال انواع جدیدی از درخواست های تبلیغاتی هستند که می توانند هدف قرار بگیرند. بسیاری از روش تبلیغاتی جدید در نتیجه ظهور اینترنت هستند، در حالی که برخی از این گرایش ها تنها ایده های جدیدی هستند که رسانه تبلیغاتی دنیوی را به روش های هوشمندانه و زیرکانه تبدیل کردهاند. تبلیغات اینترنتی یک مفهوم گسترده است و شامل چندین نوع فرعی است که بسیاری از آنها به تازگی معرفی شدهاند. تبلیغاتی ایمیل یکی از گرایش های قدیمی است، در حالی که موارد جدید شامل تبل ، تبلیغات محتوایی ، تبلیغات وبلاگ (با تولید محتوا هدفمند) ، تبلیغات کلمه کلیدی و تبلیغات متنی می باشند. بیایید نگاهی به برخی از رایجترین روش تبلیغاتی جدید بیندازیم.
بازاریابی دیجیتال رویکردی است که با ظهور فناوری اینترنت و گسترش آن، نقش مهمی در فرایندهای تبلیغات پیدا کرده است. آشنایی با روشهای نوین تبلیغات اینترنتی یکی از نکات ضروری و مهمی است که کسبوکارهای فعال در فضای آنلاین باید به آن توجه کنند.
دنیای دیجیتال مارکتینگ دریای عمیقی است که انواع و اقسام روشهای تبلیغات و بازاریابی را در دل خود جای داده است و طبیعتا شما نیز به عنوان مخاطبان این فضا، با بسیاری از این رویکردها آشنا هستیدنتایج حاصل از تبلیغات آنلاین و مقرون به صرفه بودن آنها دو معیار مهمی است که هنگام به کارگیری روشهای تبلیغات اینترنتی باید مورد توجه قرار دهید. یعنی در گام اول باید هدف خود را از راهاندازی و اجرای کمپینهای تبلیغات اینترنتی بازاریابی آنلاین مشخص کرده و بررسی کنید که با کدام روش تبلیغات آنلاین میتوانید با صرف هزینهای کمتر به نتیجه دلخواه برسید.با توجه به تمام مباحث ذکر شده با این حال پخش تراکت در تهران بعنوان یک راهکار معتدل و منطقی محسوب ممیشود،
موانع پخش تراکت در تهران
پخش تراکت در تهران موانعی مختلفی را در پیش رو خود میبند که این موانع میتواند باعث شود به هیچ عنوان پخش و توزیع تراکت آنطور که باید و شاید نتیجه مثمر ثمر نباشد این موانع که عبارتند از
رقبایی که تمایل ندارند شما پخش تراکت داشته باشید و در حین نصب و توزیع مانع انجام کار میشوند
افراد بیکار که با برداشتن تراکت و دور ریختن آن مانع از حسن انجام کار میشوند
سرایدار و نگهبان ساختمان ها که برای خود شیرینی نزد مدران ساختمان مانع پخش صحیح توزیع تراکت میشوند
ماموران شهرداری که در زمان های مختلف با دلایل واهی در ادامه پخش تراکت جلوگیری میکنند
تراکت پخش کن های ارزان و فاقد صلاحیت لازم که با دور ریز تراکت بعنوان یک از موانع مهم تلقی میشوند
شرکت های پخش تراکت زیر پله ی ارزان قیمت که با فریب کارفرما ها با ارزان ترین قیمت تراکتها دور میرزند
برای ایکه بتوانیم بر موانعی که جلوگیری میکنند از پخش تراکت در تهران غالب بشویم تنها راهکار سریع و بی دردسر اینکه از خدمات یک شرکت پخش تراکت معتبر نهایت استفاده را ببریم
بهترین شرکت پخش تراکت در تهران
شرکت ایران تراکت بعنوان بهترین و معتبرترین مجموعه تبلیغاتی در تهران که بصورت تخصصی و کاملا علمی نسبت به برنامه ریزی و تحقیق و همچنین مشاوره های براساس تجربیات فعالیت در پایتخت بعنوان بهترین شرکت پخش تراکت در تهران ، میتواند برای تمام مشاغل و اصنافی که تمایل و قصد این را دارند که ، با توزیع و نصب اوراق تبلیغاتی برای کسب و کار خود شرایط بهتری را رقم بزنند، ایران تراکت با در اختیار داشتن بیش از 100 نیرو مجرب تراکت پخش کن خانم و آقا در تهران میتواند باعث افزایش چشمگیر مشتریان ، در ظرف مدت کوتاهی در هر محله ی از تهران را تضمین و بیمه نماید.
نتیجه گیری
پخش تراکت در تهران بدون هیچگونه تردیدی اگر با کیفیت عالی و همچنین برنامه ریزی اصولی صورت بگیرد،در مدت کوتاهی باعث رشد و توسعه هر کسب کاری را باعث خواهد شد، صدالبته انتخاب شرکت معتبر تبلیغاتی برای پخش تراکت در تهران میتواند بعنوان یک گام موثر تلقی شود